10 lucruri de care sa tii
cont cand faci publicitate imobiliara in presa scrisa
In 24 de ani de istorie a pietei imobiliare,
am asistat la diverse schimbari in materie de tipar si presa scrisa. De la
anunturi simpliste la concepte diferite si marketing colorat. Epoca anunturilor
de genul „Centru, 2 cam, dec, et. intermediar”
la mica publicitate a apus, iar
astazi ar fi ridicole.
Iata 10 lucruri de care sa tii cont cand faci publicitate imobiliara in
presa scrisa, in conformitate cu standardele si cerintele actuale:
1. „ Cu o floare nu se face primavara!” Foarte multi cred ca roadele
apar de la prima aparitie. Aparitia sistematica creeaza efectul dorit. Exemplu:
Coca-Cola, Mc Donald’s....etc apar in publicitate in mod constant.
2. Marketizeaza ! Scopul este sa vinzi. Vinde! Nu adea in capcana unui anunt
imobiliar de genul: „Tânăr, frumos,
necăsătorit, 250.000 euro in cont, tata bancher, posesor auto Porsche. Nu vreau
nimic, doar mă laud.”. Mesajul transmis de tine trebuie sa duca la vanzare.
3. Nu complica lucrurile! Vinzi o hala, spune „ vand hala”
nu „spatiu ideal depozit farmaceutic ... etc”.
Descrierile pompoase pot bulversa si indeparta publicul de la esenta.
4. Afiseaza-te in presa specializata, de profil imobiliar!
Daca vrei sa arati ca esti agent imobiliar trebuie sa apari in ziare si
reviste imobiliare care se adreseaza celor interesati de imobiliare. Daca
apari intr-o revista de moda sau gastronomie, degeaba au tiraj de un milion de
exemplare, pentru ca nu atinge publicul tău tintă.
5. Identifica-te!
Nu cauta sa copiezi publicitatea altcuiva care iti place. Foloseste aranjarea
in pagina proprie, grafica proprie, culori proprii, o identificare a ta, unică.
6. Mărimea nu contează! De multe ori o suprafata mare de publicitate nu are efectul scontat. Repetitia
conteaza! Exemplu: o caseta mica in stanga jos, ce se repetă pe sase pagini
are un efect mai puternic decat o pagina intreagă, intr-un singur loc.
7. Fii cald, nu rece! Lipsa fotografiei agentului imobiliar din macheta creaza un efect de
răceală in pagina. O poza umana transmite caldura, apropiere si face
clientul sa se simta mai in siguranta.
8. Esti sigur ca vrei sa machetezi chiar tu ? Discutam ieri cu dl. Mihai Stan de
la Ziarul de Imobiliare, care incerca sa rectifice o macheta lucrata de un
coleg imobiliar in ... Paint !!!! Apeleaza la un specialist.
9. Arunca in fata mesajul important! Traim in viteza, mancam in viteza, luam decizii in viteza,
citim in viteza. Mesajul trebuie perceput din prima secunda, pentru a nu fi
ratat. Vrei sa vinzi 3 camere la Casa de Cultură la 45.000 de euro, scrie un
titlu de genul „3 camere de vanzare,
Casa de Cultură, 45.000 de euro” :))
10.
Nu
considera ca vremea presei tiparite a apus. Inca se foloseste cu succes in
tari cu piete imobiliare dezvoltate. Oamenii citesc cand asteapta la un
cabinet, citesc cand asteapta la notariat, citesc cand isi beau cafeaua
dimineata sau cand mananca micul dejun la McDonald’s. Oamenii citesc ... daca găsesc
un material tiparit langa ei.
Eu personal folosesc publicitatea din Ziarul de Imobiliare, pentru ca este singurul ziar de specialitate,
100% imobiliare, ajunge la publicul tinta si prin acest ziar obtin leaduri si
pot deservi in mod eficient listingurile de care ma ocup.
Victor Pandele – Broker imobiliar Constanta